Zarządzanie nieruchomościami - oferta

Doświadczenie. Skuteczność. Zaufanie.

Obsługa finansowo-księgowa

  • dokonywanie rozliczeń poprzez konto bankowe,
  • prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej,
  • prowadzenie ewidencji kosztów mediów dostarczanych do lokali oraz zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów,
  • rozliczanie oraz windykacja płatności właścicieli lokali,
  • prowadzenie rozliczeń, w szczególności sprawdzenie prawidłowości otrzymanych od usługodawców rachunków i faktur oraz dokonywanie płatności na rzecz dostawców,
  • zapewnienie terminowego opłacania podatków, ubezpieczeń i innych opłat publicznoprawnych przypadających na nieruchomość wspólną,
  • prowadzenie sprawozdawczości finansowej zgodnie z obowiązującym prawem,
  • przygotowanie projektów rocznych planów gospodarczych,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych wspólnoty,

Obsługa prawna i organizacyjna

  • organizacja obsługi prawnej Wspólnoty,
  • zawieranie umów w zakresie obsługi eksploatacyjnej i technicznej nieruchomości wspólnej oraz ich aneksowanie i rozwiązywanie w imieniu i na rzecz wspólnoty,
  • opracowywanie projektów uchwał i innych aktów prawnych wspólnoty,
  • przygotowanie zebrań Wspólnoty, w szczególności zapewnienie pomieszczeń umożliwiających przeprowadzenie zebrania, przygotowanie porządku zebrania i projektów uchwał Wspólnoty oraz innych, niezbędnych dokumentów,
  • zawiadamianie właścicieli na piśmie o terminie, miejscu i porządku zebrania oraz projektów uchwał,
  • obsługa zebrań Wspólnoty w tym protokołowanie przebiegu zebrań,
  • przygotowywanie uchwał do głosowania w drodze indywidualnego zbierania głosów oraz zbieranie indywidualnie oddanych głosów,
  • organizacja oraz prowadzenie zebrań z udziałem Notariusza

Obsługa techniczna

  • sporządzenie protokołu zdawczo-odbiorczego przyjęcia obowiązków zarządcy nieruchomości, jej dokumentacji technicznej (budowlanej, powykonawczej i książki obiektu budowlanego), eksploatacyjnej, finansowej od dotychczasowego zarządcy,
  • przechowywanie oraz prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości,
  • nadzór nad zapewnieniem prawidłowego użytkowania budynku i lokali oraz instalacji i urządzeń wentylacyjnych, instalacji ciepłej i zimnej wody użytkowej, instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, instalacji gazowej, instalacji odgromowej, kanałów i przewodów spalinowych, instalacji domofonowej, internetowej, antywłamaniowej, przeciwpożarowej oraz automatyki bramy wjazdowej i zbiorczej anteny telewizyjnej,
  • nadzór nad zapewnieniem warunków bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego,
  • zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi technicznej nieruchomości poprzez wyszukiwanie podwykonawców, negocjowanie warunków umów i kontrolę ich wykonania w zakresie:
    • kontroli technicznej i okresowych przeglądów nieruchomości,
    • oceny stanu technicznego oraz oszacowania wartości niezbędnych działań inwestycyjnych (remontowych i modernizacyjnych),
    • bieżących napraw i konserwacji nieruchomości wspólnej, w szczególności dokonywania napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych i instalacji umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, gazu, domofonu, zbiorczej anteny telewizyjnej, śmietnika i innych urządzeń.

Obsługa eksploatacyjna

  • prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich użytkowników,
  • weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego lokali i nieruchomości wspólnej,
  • zapewnienie bieżącej i nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej nieruchomości wspólnej poprzez wyszukiwanie usługodawców, negocjowanie warunków zawieranych umów i kontrolę ich wykonania w zakresie:
    • dostawy usług komunalnych: wody, energii elektrycznej, gazu, odprowadzenia ścieków oraz wywozu nieczystości stałych i innych umów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
    • utrzymania należytego porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali,
    • utrzymania należytego porządku i czystości terenu działki, chodnika wzdłuż budynku i innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów lub obowiązujących przepisów,
  • ubezpieczenia nieruchomości wspólnej od ognia i innych zdarzeń losowych,
  • ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej członków zarządu wspólnoty,
  • udzielenie każdemu z właścicieli lokali, na każde jego życzenie w godzinach funkcjonowania biura zarządcy, informacji o sprawach dotyczących zarządzania nieruchomością wspólną oraz rozliczeniach w zakresie dotyczącym indywidualnych lokali,
  • wydawanie poświadczeń i zaświadczeń dotyczących dodatków mieszkaniowych, pomocy społecznej, nie zalegania w opłatach i innych.

Przejęcie nieruchomości od dewelopera

  • Dokonujemy przejęcia dokumentacji nieruchomości od dewelopera.
  • Organizujemy formalności urzędowe związane z powołaniem wspólnoty (wspólnoty mieszkaniowe, garażowe).
  • Dokonujemy sprawdzenia stanu technicznego części wspólnych.
  • Organizujemy pierwsze zebranie wspólnoty.
  • Organizujemy dostawy koniecznych usług (np. woda, odbiór odpadów, ciepło).
  • Ubezpieczamy nieruchomości.
  • Dokonujemy inwentaryzacji urządzeń pomiarowych.

Masz pytania? Chcesz zmienić zarządce Twojej nieruchomości?